Canon LEGRIA HF20 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon LEGRIA HF20 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

5xB 09-08-2010
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF20 zwart

Heb de camera nu een halfjaar in mijn bezit en wil laten weten dat ik erg tevreden ben.
Met name de HD beeldkwaliteit is super op zowel Full HD TV als op YouTube (zie account "5xB"). Was voor mij de reden om voor deze Canon te kiezen en hij stelt mij niet teleur. Videobewerking met standaard meegeleverde software is inderdaad beperkt, maar voor eenvoudige bewerking afdoende. Mocht je er meer ervaren in raken, dan zijn er genoeg alternatieven op softwaregebied. Echt een aanrader dus.

Nelson1973 29-11-2009
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF20 zwart

Hallo, ik heb net sinds 2 dagen.. vandaag is mijn tweede filmdag ;-) de canon HF20. Je leest wel eens dat editen niet gaat of dat je het niet kunt in laden. Ik weet niet onder welk bestand soort het inlaad maar goed ik kan het via Final Cut express 4 (200euris) prima editten. (sommige mensen hebben daar vragen over.. gaat via file-log and transfer en dan opent een scherm en wijst het voor zich).

Zelf vind ik de camera wat aan de lichte kant.. maar ben bang dat al dit soort camera's dit hebben.. waardoor je sneller.. wat schokkend beeld hebt. Uploaden naar Youtube ging ook goed.. met bestand quicktime .mov . Ook in het donker thuis gefilm met lamp was beter.. maar echt helemaal buiten op straat in het donker...is er vrij weinig meer te zien.. dan moet je wel echt onder lataarnpaals gaan filmen of ander licht gebruiken..
Beeld is zeker mooi zeker als je DV gewend bent. Prachtige kleuren en helder beeld. Heb gisteren een mooie compilatie gemaakt van Amsterdam. Adios amigos!

Joost J 17-06-2009
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF20 zwart

Het is een mooie camera; Lekker licht en geeft mooi beeld.

Toch zijn er een paar aandachtspuntjes:

Hij is minder geschikt bij schemer/donker.

Hij heeft een MINI advanced shoe voor accesoires dus daar past niet zo maar een microfoon/accesoire in. Wel met een hamas beugel of met een adapter. De originele microfoon de DM-100 kost ongeveer 200,-

Het grootste probleem met deze camera is de software. Je krijgt imagemixer 3SE maar deze is eigenlijk alleen goed om bestanden van je camera naar je pc te verplaatsen. Editen lukt gewoon niet met deze software terwijl ze het wel een editingtool noemen.

De H264 bestanden zijn alleen te editen door programma's die je apart moet kopen (zoals Sony Vegas Pro) en die
zijn best duur.

Ik ben er nog steeds niet achter hoe ik een filmpje van goede kwaliteit op youtube kan zetten. Het ziet er niet uit.

Achteraf had ik wellicht liever voor JVC gekozen. Wellicht wat minder van kwaliteit maar je kunt er tenminste wat mee.

Kortom, mooie camera maar zeer teleurstellend op het niet onbelangrijke gebied gebied van editing.

Loubas 12-04-2009
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF20 zwart

Heb de camera eergister gekocht en ben er gister en vandaag wat mee aan de slag geweest. Ik heb geen vergelijk want ik had hiervoor geen videocamera. De goede kwaliteit bij het filmen binnen viel me meteen op. Zelfs in schemer is dat nog erg duidelijk en de lamp op het toestel is flink fel.
Verder zijn de menu's helder, zoals ik ze ook ken van de digitale foto-camera's. Opstarten/afsluiten gaat erg snel en de anti-schok doet zijn werk redelijk goed. Beetje vaste hand is natuurlijk ook nooit weg....
Het is een lekker licht toestel, veel lichter moeten ze niet worden hoor, maar ligt wel stevig in de hand. Accu weegt echt niks. Het toestel ziet er netjes en strak uit en het display is scherp en helder. De mic is erg gevoelig wat op zich wel lekker is, maar het gebruik van de toetsen tijdens het filmen (zoom en settings) hoor je wel duidelijk. Een externe mic heb ik niet. Alles bij elkaar vind ik het iig een cool ding van top kwaliteit.
Oh ja, de kelpjes e.d. die alle connecties verberen lijken op het eerste gezicht wel solide!